2010. február 8., hétfő

Válasz egy kommentre: a Horánszky utcáról


Kedves dworak!

Örömmel fogadtuk, hogy rátalált eme oldalra és végre civil öntudatára kezd ébredni. Mi, akik ezt már korábban megtettük, rendelkezünk mindazon információval, amely segítségével a felmerült kérdéseire válaszolni tudunk, ha azonban ez nem elégséges és kéri, akkor természetesen igyekszünk levelét továbbítani a RÉV8 Zrt. illetékes munkatársához...

1. Fogják-e tájékoztatni, az ott lakókat, mi fog történni pontosan, illetve mettől, meddig okoznak kellemetlenséget.

Természetesen igyekszünk a blogon keresztül azonnal tájékoztatni az egyesületi tagokat és az itt lakókat, ahogy az információ a birtokunkba jut.

2. Megkérdezik-e az ott lakókat akarják-e, mondjuk egy postaládába bedobott lapon, mondjuk ezzel a szöveggel: Akarja-e a Horánszky u. sétálóutcává építését? Igen Nem Válaszát erre, és erre a címre kérjük elküldeni.

Az ott lakók megkérdezése a tavalyi év során, a tervezési fázisban megtörtént: 2009. június 10-én önálló lakossági fórumon foglalkoztunk a palotanegyedi utcák leendő forgalmi rendjével és az utcák funkcióinak meghatározásával, ezen belül külön is kiemelve a Horánszky utcát. A fórumon a közel 100 palotanegyedi lakoson kívül részt vett a RÉV8 Zrt. vezérigazgatója és több munkatársa, valamint Kocsis Máté (akkor még) alpolgármester úr, a Palotanegyed Részönkormányzatának (akkori) elnöke. A Horánszky utca pedig nem sétálóutca lesz (elsősorban az ott lakók és az ott található intézmények javaslatainak a figyelembevétele miatt), hanem a Mária utcához hasonlóan csökkentett forgalmi zónájú utca lesz.

3. Mennyi parkolóhely fog megszűnni ezzel az átépítéssel az utcában, mert a jelen állapotában is képtelen befogadni az ott lakók autóit, pláne nyáron, mikor kénytelenek vagyunk a kiülősök vendégeinek kocsijai miatt máshol leparkolni mi, az ott lakók. Nem elég, hogy eddig a környéken dolgozók autói keserítették az életünket napközben, most esténként sem tudunk leparkolni a Mi utcánkban, a munkából hazaérve.

A parkolóhelyek közel 60% fog megszűnni, egy oldalon történő parkolásra lehetőséget adó parkolósáv lesz kialakítva, az utca középső szakaszában "s" alakú megtöréssel, ezáltal is lassítva az átmenő forgalom gyorsaságát. Az Önkormányzat, az egyesületünk tanácsait is megfogadva, lobbizott azért, hogy a Palotanegyed is a legmagasabb díjfizetési parkolási zónába kerüljön és a felszíni parkolás díja egyenértékű legyen a mélygarázs árával, így védve az itt lakók érdekeit, hiszen ők kedvezményes önkormányzati matricával parkolnak. Az eddigi egyetlen utcalezárással is már közel 70%-al csökkent a Palotanegyed átmenő autóforgalma és lényegesen könnyebb parkolni a negyedben.

4. Hány millió forinttal fogja az ingatlanom értékét csökkenteni, a kevesebb parkoló?

Európa belvárosaiból folyamatosan szorítják ki a gépkocsikat és ez nem az adott területek elértéktelenedésével jár, mint ahogy Ön vélelmezi, hanem ellenkezőleg, a forgalmi értéke a területen található lakásoknak emelkedik, és szívesen választják az autómentes, de mégis belvárosi ingatlanokat az emberek lakóhelyükként. Hogy konkrét példát is említsek: a Krúdy utca lezárását követően egy fiatalember a lakását eladta, mert számára nem életforma egy sétálóutcában lakni, munkájához elengedhetetlen az autó és egy olyan ember vette meg, aki számára kifejezetten ez hordozott értéket. A fiatalember fél évvel a sétálóutcává nyilvánítás előtt vette a lakását és tavaly nyáron fél millió forinttal többért tudta eladni, pedig akkor már javában tartott a gazdasági válság és stagnáltak, vagy estek az ingatlanárak.

5. Az erre fordított összeget, miért nem az utcában álló házak homlokzatánakfelújítására ajánlják fel, mert az sokkal sürgetőbb lenne, mivel azott lakók sajnos nem tudnak havonta annyi közös költséget fizetni, hogy az,önerőből kivitelezhető legyen? Gondolom, senki nem örülne neki, ha csácsi díszburkolaton ütné agyon egy leeső stukkó.

A Józsefvárosi Önkormányzat Európai Uniós forrásokból finanszírozza az utcarehabilitációkat, funkcióváltásokat és burkolatcseréket. Ezek a források meghatározott és ellenőrzött pályázati célok finanszírozására fordíthatóak, tehát ezekből a pénzekből nem lehet pl. homlokzatfelújításokat finanszírozni. De ez csak az egyik ok. Az Egyesületünk sem támogatja, hogy a magántulajdon rendbetételére, a vele való kötelezettségek elmulasztásának okán az Önkormányzat nyújtson támogatást. A lakóközösségeknek kell a felújítási munkálatokat finanszírozni, hiszen pl. a Horánszky utcában található ingatlanok több, mint 90%-a magántulajdonban van.

6. A Mária utca esetében feltették ezeket a kérdéseket Önmaguknak az illetékesek, vagy megint csak gondoltak egyet, mint a Mikszáth Kálmán tér, mostani esztelen és borzalmas állapotának kialakításakor?

A Mária utca esetében is - már 2009 januárjától kezdve - több lakossági fórumon való egyeztetés alapján jutott el az Önkormányzat a mostani állapotig. Ezeken a fórumokon lett eldöntve az utcák funkciója (sétáló, vagy vegyes forgalmú utca), a burkolati fajták kiválasztása, a zöldesítés milyensége és mennyisége.
A fentebb leírtakból is kitűnik, hogy az egyesületünk és a megváltozott személyi összetétel hatására az Önkormányzat és a civilek között immáron 2 éve párbeszéd alakult ki, így a Mikszáth tér kivitelezésével ellentétben a lakosság megkérdezésével és javaslatainak figyelembevételével és ellenőrzése mellett fog megvalósulni a Mária utca felújítása és várhatóan augusztusi kezdettel a Horánszky utca felújítása is. Írom ezt annak tükrében, hogy a Mikszáth tér kivitelezési minőségével és nem sétáló, biciklis és lakosságbarát parkjellegű kialakításával kapcsolatos problémát vetett fel.
Üdvözlettel, a CaPE

24 megjegyzés:

  1. Nem értek mindenben egyet a CAPE álláspontjával. Főleg a forgalmi és parkolási adatokkal. A lezárt utcákban tényleg csökkent a forgalom, de ettől nem lett kevesebb, csak máshol megnövekedett. Gyalogosan igen nehéz akár a Bródyban akár a Rökk Sz. utcában az utca egyik oldaláról a másikra átkelni. Arról nem beszélve, hogy az állandó forgalom miatt még ablakot sem lehet nyitni olyan nagy a zaj. A Mikszáth téren kialakított "szórakoztó negyed" tényleg vonza az érdeklődőket, de az odajutásuk olyan gyalogos forgalmat generál, hogy gyalogosan is nehézkessé vált a közlekedés az egész területen. A Guttenberg téren keresztül a Körútra igyekvők állandó veszélyben vannak, szerencse, hogy nem történt komoly baleset. A "felesleges" kacskaringózásra kényszerített autósok pedig a Rökk Szilárd utcában próbálják az elvesztegett időt behozni, ha éppen nincs dugó.
    Igaza van a CAPE-nak, hogy a belvárosból igyekeznek kiszorítani a gépkocsikat, de ehhez mindenhol elöbb a feltételeket teremtik meg, pl parkolók építésével, hogy legyen hol letenni a gépkocsikat és nem az a cél, hogy a jelenlegi lakosság mielőbb tünjön el. Lehet, hogy volt egy szerencsés fiatalember, de mi több tucat eladhatatlan lakást tudunk az utcákban amelyek még nyomott áron sem kellenek senkinek, mert nincs megoldva a parkolás.
    A mai napig nem értem, hogy miért nem a Polláck Mihály tér lett a kiülös szórakoztató negyed? Ott elé távol vannak a lakók, nincs nagy átmenő forgalom...

    VálaszTörlés
  2. A parkolók kialakítása szerintem is elsődleges volna, annak ellenére, hogy nagyon ritkán járok kocsival. Mert bármennyire is autómentesen is él az ember, az autóját valahol tárolnia kell. A tavalyi közvélemény-kutatásban voltak olyan kérdések, amelyek parkolóházak/ mélygarázsok kialakítására irányultak, és természetesen ezeket támogattam. Történik ez ügyben valami?

    VálaszTörlés
  3. Kedves Ági,

    sajnos nincs válasz a parkolási problémákra. Illetve annyi van, hogy a környékre a gépjárművel nem rendelkező, bulizos fiatalok betelepülését várják, akiket nem zavar a hangos zene, ellenben jó vendégei az egyremásra nyiló vendéglőknek, szórakoztató egységeknek. (a többiek, idősek, gyerekesek helyére)
    Volt egy terv, hogy a Rókus park alá építenek egy mélygarázst, de azt 200 ott lakó megakadályozta. Hiába ajánlottuk fel, hogy mi összegyűjtünk 400, a parkoló mellett szóló aláírást, sőt vásárolnánk parkolóhelyet, mintha az Önkormányzat megkönnyebült volna, hogy lekerült a napirendről ez a kötelesség. Egyébként felajánlották, hogy a Fecske utcában illetve a Bacsó Béla utcában lehet a parkolóházakban parkolni, természetesen kedvezménnyel... (nekem sajnos messze van, és hát a közbiztonság sem olyan, hogy ott egyedül éjjel gyalog közlekedjek).A Rókus téren kivül nincs az Önkormányzatnak több lehetősége mert az összes szóba jöhető hely vagy magántulajdonban van vagy a Fővárosé.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Marian,
    Köszönöm az infót. Én a Horánszkyban lakom, és bele se merek gondolni, hogy mi lesz itt, ha mondjuk a parkolóhelyek felét beszüntetik. Káosz. :((

    A két, Általad említett utca tényleg nem a legjobb helyen van. A Horánszky/ Mária közötti újépítésű házban is vannak szabad, bérbevehető parkolóhelyek, de úgy tudom, ez min. 30-35 e havonta...

    VálaszTörlés
  5. Dworak írása:

    Kedves CaPE!

    Direkt vártam kicsit, mire reagálok, a kapott válaszokra, hogy lássuk mások hogyan vélekednek erről a témáról. Nos úgy érzem nekem van igazam, a parkolókkal, és az igatlanok elértéktelenítésével kapcsolatban. Az ottlakók szempontjait figyelembe véve ez a két tény a legfontosabb. A hozzászólások azt mutatják, hogy a terv rossz. Át kell alakítani. Mielőtt bárki hivatkozik a tervek átalakításának "hatalmas" költségeire, szivesen finanszírozok egy 2B-s grafitcerkát és egy vonalzót. A javaslatom a következő: A burkolat maradjon, bár eleddig ahol olyat leraktak, sehol nem sikerült úgy kivitelezni, hogy tartós legyen, átlag fél éven belül megsűlyed, fellazul stb... valószínűleg, a kivitelező csak úgy válallja a munkát, hogy aztán a karbantartásban is szakíthasson. A felosztás maradjon úgy ahogy most van, a parkolók megtartása mellett, de 30Km/h áthaladási korláttal. A parkolót a járdától egy lekerekített 10cm magas zárkősor határolja el, igy át tud kelni rajta babakocsi, kerekesszék. Fa nem kell, mert az utcában levő házak rendelkeznek zöld belső udvarral.
    Nagyjából ennyi. Hogy miért mondom ezt? Ma reggel munkába jövet szembe jött velem egy pár akik ikerbabakocsit toltak. Olyat ahol a két lulrkó egymás mellett ül. Kényelmesen elfértek a páratlan oldalon. Én pedig képesvoltam türelmesen félreállni és elengedni őket. A Gyalogosok és az ottlakók tudnak egymással szemben viselkedni, és senki nem hőbörög azon, hogy sok a kocsi az utcában. Az autósok betartják a most felfestett határokat, betartanák a kijelölt parkolósávot is, és most is és akkor is elférnének a kocsik is az úton, a gyalogosok is a járdán és a parkolók is az út szélén. És na jöjjön nekem senki azzal, hogy a kocsik büdösek és környezetkárosítók! Igen azok, ha mozgásban vannak. Kevesbb parkoló = több mozgásban lévő autó, több ideig nagyobb baleseti kockázat. Miért, mert több időbe kerül parkolót találni, az utcán átmenő forgalom nem csökkenne, hanem megnövekedne a parkoló után keringő autósók számával, akik az aúgy is ott áthaladókhoz kénytelenek csatlakozni. Kééééééééééééééééééééééérem! Vegyék elő végre a józan eszüket és lássák be, hogy rossz az amit elterveztek! Mindent meg lehet oldani pusztán hozzáállás kérdése. Legyen az utcánk olyan amilyennek mi, ottlakók szeretnénk, ne olyan amit valaki valamikor a fejünk felett eldöntött.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Dworák! Egy nagyon fontos dolog kimaradt: a lakás a tied, amit megvettél, a járda, az utca pedig közös. Nem csak a szomszéd utcaiakkal, hanem az egész várossal.
    Fa nem kell, mert van a ház udvarán?! Ez már túlmutat minden egoizmuson, amit láttam...

    VálaszTörlés
  7. Kedves Lesley! A válasz több részletben jön, mert picit hosszú lett.
    1.
    Levélváltásaink alatt is megírtam neked, hogy megértem amit szeretnél mondani nekem. Igen a járda közös, ezért nem értem, mi az oka annak, hogy az utca átépítésével, miért nem közös érdekek döntenek. elen esetben a helyzet a következő: A tervzéskor elhívtak 100 embert hogy mi a vélemény? Ők elfogadták...a nevemben is, de engem személyesen senki nem kérdezett meg, nekem tettszik-e. Ennyi erővel kormányt is lehetne választani 1000 voks alapján. Én legalább javaslok más alternatívát, bár erre senki nem mondott eddig semmit, csak mindenki meg akar arról győzni, hogy nekem milyen jó lesz, ha majd átalakítják az utcát. Tudom az álláspontod az, hogy az én dolgom, ha van kocsim, és azt nem tudom leparkolni, hiszen az luxuscikk, nem kötelező hogy legyen. Ha belegondolok ugyan ilyen luxus az ágy amin alszom, a lakás amiben lakom, a telefon amin beszélek és az internet is aminek segítségével egoistának nevezel. Még jó hogy nem gondolkodik így mindenki, mert akkor még mindig a barlangjainkban élnénk, aminek a földjén aludnánk, 100 és 100 kilómétert kutyagolnánk ha el akarnánk jutni valahová és akommunikációnk hatávja is csak az üvötésünk hangerejétől függne. Istenem de szép is lenne. Hát köszönöm, de az őskorból én nem kérek.

    VálaszTörlés
  8. 2.
    Tudomásul kellene venni, hogy városlakók vagyunk, városi társadalommal, annak minden kényelmi eszközével. Nem a felújítás ellen vagyok, hanem az észnélküli felújjítás ellen. Én és a városban lakók elértünk saját erőnből kemény munkával egy életszínvonalat, és megteremtettünk egy egzisztenciát, aminek része a lakásom és annak értéke, és része az utóm, és minden kényelmi eszközöm. A jelenlegi tervekkel a kemény munkámmal megszerzett lakásom értékét fogják lecsökkenteni nem kevéssel, illetve a kemény munkámmal megszerzett kényelmi eszközöm használati értékét, annak használatát csökkentik és korlátozzák. Csak gondold végig: Az utcában állandóan mondjuk parkol 100 autó. A napi átmenő forgalom legyen 1000. Ez az 1000 autó folyamatosan pöfög egész nap. Most vegyük el a parkolók felét. Az áthaladó forgalom megmarad, hiszen azok csak átmennek, miért is csökkenne le. Tehát ez 1000. Most add hozzá azt a mennyidégú autót ami azért halad át mert a meglévő 100-ból elvesznek 60-at és csak kering, csak kering az a 60 autó mert nem tud megállni és csak pöfög, csak pöfög.... ez aztán a környetetvédelmi megoldás. De nézzük a másik fájó pontot: A keresőképes életedből 14 évet töltessz kemény munkával, képzed magad, hogy előreléphess, hogy többet kereshess, hogy hamarabb kifizethesd a lakásod. Végre sikerül és elkezdhetsz tervezni a továbblépésre. Felértékelteted a lakásod, mondjuk 15Mft. Szuper, ha költöznél, nagyobba, hogy lehessen gyereked, családod, 15Mft forintal indulhatsz. Aztán elkézdik "fejleszteni" a környéket és azt veszedészre, hogy az igatlanok értéke csökken, mert a leendő tulajok nem költöznek ide szivesen, mert nem tudja hová tenni a kocsiját, vagy ha tudja egy nagybevásárlás után, a Tesco-s zsákmány 15 szatyrát a Rádió alatti mélygarázsból kénytelen hazacígölni 3 kanyarral. Ha meg tudna állni az utcában akkor megbékélne, de így csak 13Mft-tot ad, vagy nem veszi meg a lakásod. Magyarul, a 14 éves munkád gyülöcse, a "felújítás" vagy "fejlesztés" miatt 2Mft-al kevesebbet ér. De már a beköltözés is probléma lehet, hiszen 3 ajtós szerényt se hoz valaki szivesen a Horánszkyba a Guttenberg térről, de nem is fizet senki szivesen + 100.000Ft-ot a költöztetőnek mert kiderül, hogy 3 utcáról kell vinni a motyót.

    VálaszTörlés
  9. 3.
    Elmondom hogyan csinálják ezt a valóban fejlett gondolkodású emberek és valóban a választóikkal foglakozó politikusok:
    -Helló! Látjuk hogy az utcátok amiben éltek felújításra szorulna. Sikerült pénzt szerezni rá, mit szeretnétek, hogyan csináljuk?
    -Hát ezt mindenkitől meg kellene kérdezni aki itt lakik.
    -Oké akkor összeállítunk egy kérdőívet amit bedobunk egy válaszborítékkal minden lakó postaládájába és a válaszokat kiértékeljük Rendben szuper!

    A kérdések:

    -Eladná-e a lakását, az elkövetkező 10 évben?
    -Fontosnak tartja-e hogy legyenek fák az utcában?
    -Rendelkezik gépkocsival?
    -Van a mostani elrendezésével, valami gond?
    -Szükségesnek tartja megtartani a meglévő parkolókat, vagy elég kevesebb is?
    -Ön szerint, ha megtartjuk a parkolókat befolyásolja az igatlan árakat, ha igen pozitív, vagy negatív irányban?
    -Ön szerint ha csökkentjük a parkolókat az befolyásolja az igatlanok árát, ha igen pozitív, vagy negatív irányba?

    A kiértékelés után:

    -Megvannak az eredmények, ennek alapján készítettünk 5 tervet, amit bedobunk egy válaszborítékkal minden ittlakó postaládájába
    -Szuper ez jó öttlet!

    A választás után:

    Helló! Megvan, hogy melyik terv tettszik a legjobban az ittlakóknak:
    Mivel a fákat akarják, de kell a parkoló is, úgy tudtuk kivitelezni, hogy minden 3. autó után teszünk egy fát. Így kevesebb lesz 6 autó hellyel, de ez nem olyan drasztikus átalakítás. Így marad parkoló, új lesz a burkolat és még fák is lesznek az utcán.


    Na így kellene csinálni, bár a fákkal akkor sem értek egyett. Akik fákhoz ragaszkodnak nem szokták végig gondolni mivel jár a belvárosi szűk utcák telpakolása fákkal. Segítek. A fa az megnő, ezért az amúgy is sötét utcafronti földszinti lakásokba még kevesebb fény jut. A fák rovartanyák, a rovarok pedig előszeretettel lepik el a lakásokat. A városi kutyák előszeretettel, használják WC-nek, bűzforrás, mert lehet a kakit összaszedik, de gondolom még Te sem láttál kutyást szivaccsal itatni a pisit a földről. A lehulló levelek gallyak gyarapítják az amúgysem kevés szemetet. Összenyoja a teret a szűk utcákban. Ha máshogy nem lehet ültetni, a járdából vesz el teret. És igen, én ha zöldre vágyom és fa alatt akrok reggelizni, kivonülok a házunk kertjébe és megterítek a kertben. Lehet hogy ez nem minden ház lakóinak adatik meg, de attól nem lesz neki több, hogy az utcán a lakása előtt nőő egy fa ami ha földszinten lakik még ki is takarja előle azt a kis fényt ami a lakásába jutna. KÉrlek ha válaszolsz, hasonlóan érvelj az álláspontod mellett, mert az hogy jelzőkkel illetsz öt sorral, nem igazán eszmecsere. Próbálj megyőzni, próbálj hatni rám, és főleg vedd a fáradságot és mond el miért gondolod azt amit gondolsz, és miért állsz ki amellett amit mondasz. Én felvállalom akát itt akár mail-ben ahogy eddig írtál nekem, az álláspontomat. A kapott levelek és az itt hozzászólók egyelőre engem igazolnak. Győzz meg, minket, hogy neked van igazad és jó lesz nekem, hogy elveszik az utca hasznos részének egy bazi nagy részét, úgy, hogy jelen elrendezés mellett is tökéletesen és fennakadásmentesen használható.

    Üdv

    Dworak (a-val :) )

    VálaszTörlés
  10. Nem jó a hasonlatod, itt valójában egy fejlesztés zajlik, és te vagy ellene. Meg pár "betonozzuk-le-az-udvart" gondolkodású, akik szerencsére nem a többség.
    Éppen nyomozom, hogy miként sikerült - ott is, többek között - a KRESZ-szel ellentétes parkolási rendet kialakítani 10+ évvel ezelőtt. Ha megnézzük a jogszabályt, pont fele ennyi autó parkolhat legálisan (40§ (8) bekezdés), szóval ezzel helyre lesz állítva a rend.
    Az egoizmus az, hogy ha az udvarban van fa, akkor az utcára nem kell. Lesz egy hét múlva egy zöldítéses projekt, gyere el, meglepő dolgokat fogsz hallani.
    Ennél fejlettebb városokban egyik napról a másikra zártak le hatalmas tereket az autók elől - és nem csak a forgalom, hanem a parkolás elől is. Volt persze olyan, ahol fokozatosan csinálták. Van erről egy könyv is, talán érdemes végignézni:
    http://www.khem.gov.hu/data/cms1940375/streets_people_HU.pdf

    Az elmúlt évben végig lett véve minden részlet - és egy idő után már önismétlések lesznek mindkét oldalról - a terveket a lakosság elé tárták, akik mondták, mi nem jó (teljesen sétálóutca), és mi lenne a jó (fák, parkolók, csillapított forgalom), és az lesz.
    A szomszéd kerületben (V.ker) több kilométer utcát építenek át, úgy hogy nem kérdeztek meg senkit, akarja-e, lezárták és elkezdték. Itt meg lett hallgatva a környék lakossága. Voltak viták, amiből ez alakult ki.

    A lakásárak nem azért csökkennek, mert nincs parkoló. Válság van, és a hype-olt árak visszasüllyedtek az értékükre - nagyjából. Viszont egyre többen keresnek olyan belvárosi lakást, ami sétálóutca környékén van, ahol lehet gyereket nevelni könnyebben. Jó környezetben. A jó környezet pedig a városban (is) a fákat és az autómentes környéket jelenti. De nézz utána az ingatlanpiaci híreknek, mit mondanak, mi várható. Ja, és mik a trendek. Ha gyorsan kell eladni a lakást - vagy bármit - akkor azon szinte mindig veszít az ember.


    Nem hiszem, hogy ennél többet kellene ez ügyben beszélgetnünk. Ha egyszer belátod (mél) az egoizmusod, aztán továbbra is tájékozódás nélkül fröcsögsz, akkor nem látom, hogy mitől gondolkodnál el a dolgokon.

    Pedig ideje lenne. Megkaptál minden infót. Ami hiányzik, megtalálod a neten.

    VálaszTörlés
  11. Elnézést, de az átalakítások a vigalmi negyed kialakításán kivül semmit sem szolgálnak. A gyereknevelést meg főként nem. Hiszen a ricsjozó, részegen kiabáló emberek miatt éjszaka sem lehet pihenni, nincs egy normális játszótér a környéken...
    Tényleg vannak városok ahol egyik napról a másikra lezárták az utcákat, de megteremtve előbb a parkolási és egyéb lehetőségeket.
    Ja és az V. ker.-ben átalakították a parkolási rendeletet és több helyet jelőltek ki pl a halszákás megoldással. Továbbra is próbálnak segíteni a parkolási gondok megoldásában, mig nálunk csak elköltözés alternativája marad. Márha lenne olyan aki ilyen helyen venne lakást. A házunkban tudok 2-t amit nem tudnak eladni...

    VálaszTörlés
  12. 1.
    Kedves Lesley! Előszöris olyan paragrafusra hivatkozol, ami a mi utcánkat parkolási szempontból nem érinti.

    Itt a paragrafus és bekezdés amit említesz:
    A járdán - részben, vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni
    a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi * A Horánszky utcában végig fel van festve a jelzés, nincs szabálytalanság
    b) a jármű a járda szélességénak felét foglalja el * ez is oké, hiszen az autósok a jelig parkolnak, 30cm-re nyúlik a járdára nem parkolhat beljebb. A 30cm pedig nem a fele a járdának
    c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5m szabadon marad * mielött ide ültem vettem a fáradságot és megmértem. Marad annyi mindkét oldalon. Néztek is hülyének mikor látták mit csinálok. De megérte...
    d) ez a sor abban az értelemben hibás, hogy igazéból az egy tengelyre eső terhelésre vonatkozik. * Nos mivel az összes autó súlyadatával nem vagyok tisztában, ezét csak vélelmezem, hogy a forgalomban levő személyautók 99%-a szintén beleesik ebbe a kategóriába. Tehát ebben sem látok szabálysértést.

    Az pedig sekol nincsen leírva, hogy a Horánszkynak megfelelő utcában számszerűen mennyi autó parkolhat. Hogyan lehet akkor megállapítani, hogy annak mennyi a fele?

    Amit viszont hiányolok a hozzászólásaidból az még mindig a meggyőző erő. Meg sem próbálod elmagyarázni miért értesz egyett azokkal a nézetekkel amiket vallasz, csak hivatkozol könyvekre, netre, ha kell még valami infó ott megtalálom. És? Attól hogy elolvasok egy könyvet, és utána járok a neten valaminek még nem győtődöm meg arról hogy az a helyes, mikozben az én és az utcában lakó többi hasonlóan gondolkodó ember véleményét és érdekeit semmibe veszik.

    VálaszTörlés
  13. 2.
    Tehát amit várok tőled, az a következő:

    "Az egoizmus az, hogyha az udvarban van fa, az utcára nem kell"
    Én elmondtam ezzel kapcsolatban az érveimet. Várom a tieidet. Sorolj fel legalább ugyanannyit mellette. Miért kell fa az utcára?

    „Ennél fejlettebb városokban egyik napról a másikra zártak le hatalmas tereket az autók elől - és nem csak a forgalom, hanem a parkolás elől is. Volt persze olyan, ahol fokozatosan csinálták.”
    Magyarázd meg ez nekünk Horánszky utcai lakóknak miért lenne jó. Ne hivatkozz netre, ne hivatkoz könyvekre, győzz meg, magyarázd el, fejtsd ki! Én megtettem, elmondtam a saját véleményemet erről, miért lenne rossz nekünk.

    „A lakásárak nem azért csökkennek, mert nincs parkoló. Válság van, és a hype-olt árak visszasüllyedtek az értékükre - nagyjából. Viszont egyre többen keresnek olyan belvárosi lakást, ami sétálóutca környékén van, ahol lehet gyereket nevelni könnyebben. Jó környezetben. A jó környezet pedig a városban (is) a fákat és az autómentes környéket jelenti.” Értem. Ezek szerint Te itt laktál a környéken, és Te el tudtad adni a lakásod annyiért, amennyiért akartad. Máskülönben honnan tudnád ezeket. Én azt tudom, hogy a házunkban a másodikon 3éve eladtak egy 32M2-es lakást 13,5Mft-ért. 2009
    Decemberben a folyosószomszédja nem hogy csökkentett áron nem tudta eladni, hanem fel is adta egy időre az eladást. Tudod mi itt beszélő viszonyban vagyunk egymással, és elmondta, hogy tizen valamennyi kislakást kereső érdeklődő jónak tartotta az árat, (14,2Mft) de zajos a környék a mulatóktól és kevés a parkoló. Pont hidegen hagyta őket mekkora válság is van. Erről egyébként írtam neked a levelezésünk-kor is, ha gondolod azokat a sorokat is tudom idézni. Akkor is leírtam, hogy aki lakást venne, pont nem érdekli a válság, annak megvan rá a pénze. És aki eladna, sem azért esik pofára, mert válság van. A gyereknevelés padig a szülőn múlik, nem a környezeten. Ha nem fogom tudni eladni a lakásom, mert vacak élhetettlen környéket "fejlesztenek" a lakhelyemből, akkor én is kénytelen leszek itt jó szülője lenni a gyerekemnek. De nem biztos hogy sok köze lesz hozzá a kutyaWC fáknak, meg a kocsmatereknek. Viszont ha nem tudom eladni a lakást, akkor ha ki akarok mozdulni a családdal, akkor el kell menjek, ahoz kell a kocsim, annak kell parkoló.... A másik, és látom ez elkerülte a figyelmed, nem mosat akarom eladni a lakást, ha most akarnám, talán még lenne esély arra, hogy elkel, hosszú árulás után, mert még normálisak az utcában a körülmények és talán kifognék egy olyan palit, aki nem néz utána hová is fog költözni. De nem most akarom. Nem gyorsan akarom. Pont, hogy a hosszútávú esélyeimet rontják el. És tudod mit? Mariannak igaza van.
    Nem ismerem, ne tudom melyik házban lakik, de Ő is itt lakik. Neki sem tettszik. Biztos őt is úgy mint engem "értesítették" és biztos Ő is elfogadta a terveket. Gondolom Te is itt laksz az utcánkban és biztos benne voltál abban a százban aki a lakosokat képviselve áldását adta a nagyszerű tervre. Kár hogy nem az összes itt lakóval szavaztatták meg kiváncsi lettem volna az eredményre. No mindegy várom a válaszokat és az érvelést, a meggyőzést.

    Üdv

    Dworak

    VálaszTörlés
  14. Uhh, erre nekem sem időm ,sem energiám, sem kompetenciám nincs.
    Ha annyira rossz lesz, menj be a polgármesterhez. Menjetek. Állítsátok le az egészet.
    Tiltakozzatok a szent autók parkolói miatt.

    VálaszTörlés
  15. Kedves Dworak,

    Én pl. a Mária utcában lakom és nagyon örülök az átalakításnak. Én sem szavaztam. Csak azért írom, hogy lássa, ilyen is van.

    Üdv.,

    VálaszTörlés
  16. Ezt leírtam már a korábbiakban, de szeretném hangsúlyozni: a sokat emlegetett közvélemény kutatás valóban megtörtént, én is kitöltöttem és visszaküldtem a kérdőívet. "Kinyilvánítottam" azt a kívánságomat, hogy jó lenne, ha kevesebb kocsi lenne az utcában. Emellett viszont azt is támogattam, hogy az utcában megszűnő parkolóhelyeket pótolják valahogy. Az az érdekes, hogy ez utóbbit teljesen figyelmen kívül hagyták, a tervek szerint... Vagy rajtam kívül minden megkérdezett azt mondta volna, hogy "-Persze, tök fölöslegesek a parkolóhelyek, hiszen úgysincs autója szinte senkinek a környéken!" ??

    VálaszTörlés
  17. Szenvedő alanya vagyok az utca felújjításnak a Mária utcában.Kértük, hogy a felújjítással egyidőben a közműveket is cseréljék ki, azt monta a RÉV8 vezetője, hogy Őt ugy tájékoztatták a közmüveket 10 éven belűl cserélték, egy frászt! A csatornát cserelték, a 70-es évek közepén.Jól példázza, hogy febr. 24.-én és 26.-án valamint márc.3.-án is elvolt egésznapra zárva a víz mert csőtörés volt a felújítás alatti szakaszon.Kértem írásban, hogy a csapadék víz levezető fűggöleges csatornát kössék bele a köz csatornába ott ahol ezt elmulasztották. Helyette lefolyórácsokat tettek a járdára keresztbe majd jó lesz a kerékpárral vagy a gyerekkocsival ráhajtani és beszorul a kerék mekkorát lehet majd pofára esni?!Csak tudnám ki volt az a túl tanult aki ilyen kivitelezést megtud tervezni szerintem szaporitani kellene és ketrecben mutogatni mint kártevőt. üdv. Morgó

    VálaszTörlés
  18. Itt a válasz, tényleg érdemes volt szólni, bár igazán nem értem, hogy a több éves előkészítő munka során miért nem tudták megállapítani. Egyáltalán, egy ilyen régi terület felújításakor miért nem számolnak az elöregedett vezetékek cseréjével? Ma leteszik az új burkolatot, holnap meg fel kell bontani?

    Nekem ez egy kicsit kirakat politikának tünik...

    Mindenesetre köszönet CAPE önkéntes szakértőinek, hogy felhívták rá az önkormányzat figyelmét...

    Most már csak azon gondolkozhatunk el kinek az érdekeit képviseli a RÉV8?

    http://www.jozsefvaros.hu/hir/129/az_eloregedett_vizvezeteket_is_kicserelik_a_maria_utca_felujitasakor/

    VálaszTörlés
  19. Ezt mondta is Alföldi, hogy kérték a vízművek állásfoglalását, akik szerint 10 éve volt cserélve ott valami, nem kell; aztán eltelt kis idő, és azt mondták, mégis kell.
    A munkák meg a második verziót erősítik. Kell. Ez nem a RÉV8 sara - ha valaki, hát én nem kímélem őket. :)

    VálaszTörlés
  20. Kedves Horánszky utcai lakók!

    Szociológiai felmérést végzek az Önök utcájában (főiskolai megbízatás). Ezúton kérem, hogy aki tud szánni 10 percet e célra az idejéből, jelentkezzen a d.vass@freemail.hu címen, vagy csörgessen meg (visszahívom) a +3630/9078608 számon. A kérdőív negyed rehabilitációjával és szociológiai témákkal foglalkozik. Köszönöm! Vass Dániel

    VálaszTörlés
  21. For centuries mankind has heard of the wonder of living environment on earth, an event that will raise living standards began to wrap. Effort to understand the events that appear to be ordinary, in fact the world is a place full of mystery and has led them to realize the need to resolve. Only to understand and feel the need to solve the traditional science, although science phase of the split type is not only to solve the solution includes more than just progress. Science in retrospect some of the most important numbers math, geometry, sky science and medicine is. Mathematical analysis of a wide range of systems developed since the first times I was still new formulas, systems, theories of science are being developed so that continuity is an example.

    VálaszTörlés
  22. Tartalmilag és formailag tetszik a tájékoztatás és az érvelés. Ilyen fontos ügyben, szerintem így kellene az önkormányzatnak (és nem helyette, hanem mellette egy egyesületnek), már a tervezési fázisban, írásban (és nem helyette, hanem mellette az élő fórumokon).

    VálaszTörlés